I somras bytte Bodenbo kundhanteringssystem. Syftet var att underlätta för hyresgästerna att själva kunna göra sina ärenden när de har tid och att anpassa utseendet efter olika digitala plattformar som t.ex. dator, mobiltelefon och läsplatta. 

Nu när allt är nytt märker vi i kundtjänst att det ibland kan vara svårt att hitta i nya Mina sidor. Därför ger Björn Blombäck som jobbar i kundtjänst några av sina bästa tips för hur du ska göra och hitta. Förhoppningsvis ska det då bli lättare att komma in i det nya systemet och nyttja alla funktioner.

 

  1. Logga in med digitalt BankID

    Med det nya systemet så har ditt förra användarnamn och lösenord slutat att fungera. Du kan registrera ett konto på inloggningssidan för att få nya inloggningsuppgifter, men ännu enklare är att du loggar in med ditt digitala BankID. Superenkelt och du behöver inte hålla reda på ytterligare ett användarnamn och lösenord.

  2. Använd snabbfunktionerna!

    När du loggat in har du funktionsmenyn till vänster, där alla nu tillgängliga funktioner finns listade. Men till höger har du två supersmidiga snabbfunktioner. Genom att använda dessa snabbfunktioner så behöver du inte klicka dig igenom vänstermenyn för att göra dina ärenden. I snabbfunktionerna kan du direkt skapa en digital felanmälan, och dels komma direkt in i menyn för hyresinbetalningar.

  3. Uppdatera dina bevakningar!

    I och med införandet av det nya systemet, så måste du logga in på mina sidor och uppdatera dina uppgifter och intresseanmälningar. Dina aktuella bostadspoäng hittar du i vänstermenyn under ”Köregistrering”, ”Mitt sökande” och ”Bostad”.

 

Att göra en digital felanmälan

Att göra felanmälan direkt på webben är både enkelt för dig som hyresgäst och snabbar upp hantering och åtgärd för oss på Bodenbo. När du gör en digital felanmälan så går den direkt till ansvarig bovärd, vilket gör att vi kan hjälpa dig fortare!

Att göra en digital felanmälan är enkelt. Klicka direkt på snabbfunktionen ”Skapa felanmälan” så kommer en pop-up meny som ställer frågor om var felet har uppstått någonstans, om det är i din egen lägenhet eller i någon av de allmänna utrymmena som tvättstuga och soprum.

När du klickar på alternativet som stämmer för dig, så kommer du få ytterligare frågor som specificerar t.ex. i vilket rum felet finns och sedan vad det är som inte fungerar, t.ex. ett element eller persienner.

När du klickat dig igenom alla frågor kommer du till en slutsida där du kan kontrollera dina tidigare val och beskrivning av felet (längst uppe i fönstret). Här kan du också ange om du har husdjur och lägga till eventuella bilder av felet som uppstått.

Obs! Det är mycket viktigt att du anger om vi får gå in i lägenheten med huvudnyckel eller inte. Kan vi använda huvudnyckel kan vi snabbare avhjälpa felet.

När allt är kontrollerat och klart klickar du på ”Ok” och ”Skicka” så är din felanmälan är skickad och registrerad!